Keresés ebben a blogban

2013. december 14., szombat

karácsonyi keksz rizslisztből

Ez sem nagy dolog, csak egy másfajta gondolatra volt szükség a megalkotásához, ezért jegyzem le.
A gyerekeim 2/3-ánál még mindig tiltólistásak a gabonafélék, még a gluténmentesek is. A rizsliszt eddig egyáltalán nem vált be, amikor nyújtható tésztát szerettem volna létrehozni. De most, sikerült kekszet csinálnom belőle!






 hozzávalók:
2 bögre rizsliszt
1 ek útifűmaghéj örlemény
1dl meleg víz
2 ek édesítő- én most szőlőcukrot használok
1/4 Liga margarin
fél csomag sütőpor

A margarint felolvasztottam, a liszthez, cukorhoz, sütőporhoz kevertem.  Az útifűmaghéj örleményt 1 dl meleg vízben felolvasztottam, amikor kocsonyásodni kezdett, hozzáöntöttem a liszthez. Szükség szerint még lehet tenni hozzá vizet vagy tejet, akkor jó, ha sűrűbb palacsintatészta állagú lesz. Sütőpapírra, gáztepsire tettem, 15 perc alatt 180 fokon megsütöttem. Amikor kihűlt, akkor fogtam a sütiformákat, és így szaggattam ki. Tehát nem nyersen, hanem sütés után. Ez volt az a gondolati csavar, amivel a rizsliszt nyújthatósági problémáját sikerült áthidalnom.

3 megjegyzés:

  1. Ötletes nagyon. Mit nem agyalhatsz a gyerekek miatt.

    VálaszTörlés
  2. Az unokáim miatt nekem is errefelé kell sütnöm,főznöm, de jó,hogy már sokféle kapható.Köszönöm ezt a receptet! A rizslisztet szeretem és az útifűmaghéjt is.kenyérsütéshez is használom őket.

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm a tippet! Én a következő rizslisztből készült kekszet készítem: 2 közepes alma lereszelve,2 evőkanál olívaolaj és annyi rizsliszt, hogy golyókat tudjak formázni a masszából. Ennyi az egész és nem kell édesítőszer és margarin sem. Üdvözöl, Judit

    VálaszTörlés